Megjelent Gyöngyi és Ördög Nóri közös Kismama jóga DVD-je. Megvásárolható és megrendelhető a Padma Jógastúdióban is! :-)
DVD rendelés >>                         Fontos információk |  Táborok |  Workshopok |  Órarend  

Gátizom Torna


Sokan kérdik önmagukat, ismerőseiket, jobb esetben orvosukat, hogy van-e mód a vizelettartó képesség növelésére, a gyakori altesti gyulladások megelőzésére, a gát izomzatának erősítésére, az aranyér és az alhasi szervek süllyedéseinek megszüntetésére, esetleg a szexuális élet természetes módon történő javítására.


Van válasz.
A Kovács Gyöngyi Naliní által oktatott módszer nem csak választ ad ezekre a kérdésekre, hanem eszközöket is nyújt ahhoz, hogy a fent említett problémák enyhítése, megszüntetése vagy egyszerűen csak megelőzése érdekében tegyünk valamit. 

A legjobb eszköz a saját testünk. Bármilyen probléma, amit úgy tudunk megelőzni vagy megoldani, hogy külső segítséget nem veszünk igénybe, csak a test saját öngyógyító, erősítő mechanizmusait élesztjük fel, a lehető legjobb út ahhoz, hogy mellékhatások és kellemetlenségek nélkül szabaduljunk meg tőlük.
Férfiaknak és nőknek egyaránt fontos, hogy a medencealapi izmok jó kondícióban legyenek, de most főként a hölgyeknek szóló jótanácsok kerülnek terítékre.

A medenceöv nem csak közérzetünk, de identitásunk szempontjából is kiemelkedő jelentőséggel bír. Ha itt valami gond van, a fizikai tüneteken kívül nagyon komoly pszichés tünetekkel is jár. Az önértékelés romlása, az önbizalomhiány, a szégyenérzet azonnal mély, depressziós lelki állapotot idéz elő.
A lassan kialakuló akaratlan vizeletvesztés (inkontinencia) egy köhögésnél, vagy tüsszentésnél egyszercsak jelzi, hogy baj van, de ezt a legritkább esetben tudatosítják betegségként a nők. Ez izomgyengeségből, kötőszöveti gyengeségből is kialakulhat. A már nagyon fiatalon - tinédzsereknél - is előforduló inkontinencia a nevetés, vagy szökdelés alkalmával is jelentkezhet. Mi az oka ennek?

A legalapvetőbb és legáltalánosabb rizikótényező a medencealapi atrófia azaz a medencealapi izmok gyengesége. Ez több úgynevezett szégyenbetegségnek lehet az alapja, mint pl. az aranyér, vagy a hüvelygyengeség, amelynek során levegő juthat a hüvelybe akár járás közben is. Ez azért is probléma, mert a rosszul záró izmok a fertőzéseknek is szabad utat engednek. Tudnunk kell, hogy az itt elhelyezkedő izmok ugyanúgy erősíthetők, mint minden más izom a szervezetben. A nehézség abból fakad, hogy ez a terület a legtöbb nőnél nincs annyira tudatosítva, hogy akár egymástól elkülönülten is érezze, illetve megmozdíthassa a perineum izmait. A Gátizom Torna segítségével lehetőség nyílik arra, hogy a különböző záróizmok (végbél záróizom, hüvely izomzata, húgycső körüli izmok), a hüvely erősíthető legyen, illetve a kötőszöveti gyengeségből fakadó süllyedések, méhelőreesés megszűnjön. A tanfolyamot végzetteknél a záróizmok ezzel a módszerrel tíz hét alatt mérhetően átlagosan 132 %-os izomerőnövekedést érhetnek el. Megszűnhet az inkontinencia, vagy az aranyér.

Szem előtt tartandó, hogy a módszer segítségével az általános közérzet sokban javul. Az önbecsülés, az önbizalom növekszik, és természetesen javul a szexuális élet minősége is.
Ehhez a Gátizom Torna olyan testhelyzeteket keres, amelyben mindenki a lehető legjobban tudja tudatosítani a testét, illetve a medence alapi területet. A gyakorlatok nem különösebben látványosak, de az eredmények lenyűgözőek. Persze ez a diszkrét végrehajthatóság arra is lehetőséget nyújt, hogy akárhol, buszon utazva, vagy a tv előtt ülve is elvégezzük a napi pár perces egyéni tréningünket, amelyet az oktató a tanfolyam végén átad. Ez az egyéni tréning mindenkinek a személyes adottságainak és problémáinak megfelelően van kialakítva és általa egészségesebb, kiegyensúlyozottabb életvitel alakítható ki. Ehhez a harmonikus életvitelhez segítenek hozzá azok az életmód- és szokás áthangoló tanácsok is, amiket az oktató a tanfolyam közben ad át a résztvevőknek. A gyakorlatok kiegészítéseként jó ha odafigyelünk néhány dologra, ami egyszerű rossz szokásként meghatározhatja akár egy alhasi betegség kialakulását is. Ilyen például az, hogy ne tartogassuk a vizeletünket túl sokáig, illetve ne erőltessük a vizeletürítést. A köhögéskor, vagy tüsszentéskor igyekezzünk összehúzni a záróizmokat.
A perineum terhelése különösen a kismamaság idején növekszik meg extrém módon. Orvosi statisztikák szerint az egyszer szültek 30-38%-a, a két gyermekesek 56%-a, a háromgyermekesek 75%-a szenved stresszinkontinenciában. A gát erősítése a kismamák szülésre való felkészítésében nagy szerepet játszik, mert minél jobban irányítható egy izom, minél jobb mozgásterjedelmet értünk el vele, annál inkább képes a túlzott terhelések sérülések nélküli elviselésére. Ilyen a szülés is. A javaslatok szerint a szülést megelőző kilenc hónapon keresztül érdemes gyakorolni a Gátizom Tornát, s utána a szülés napján rögtön újrakezdeni, hogy mihamarabb regenerálódjon a gát.

Persze nem elég tudni megfeszíteni egy izmot, meg kell tanulni azt megfelelő képen ellazítani is, amikor szükséges. Az állandóan feszes izomzat ugyanis rontja az izom vérellátását, ami végsősoron az izom elgyengüléséhez vezet. Ezt is be lehet gyakorolni. A módszert egy tízórás tanfolyam keretében el lehet sajátítani, utána pedig önállóan gyakorolni, hogy a medence alap jó formában legyen, és az önbizalom, az identitás és a jó közérzet egész életünkön keresztül végigkísérhessen. 

Letölthető órarend!


Jelentkezés a tanfolyamra

tel: 06-1-220-7013
mobil: 06 20 552-6305
e-mail: padma@jogastudio.hu
Gatizom_torna